Wartość firmy - wycena przedsiębiorstwa, wycena udziałów, wycena marki, wycena znaków towarowych

Oferujemy profesjonalne wyceny przedsiębiorstw oraz wyceny zorganizowanych części przedsiębiorstw, a także wyceny udziałów i akcji oraz wyceny aportów (zob. Wycena przedsiębiorstwa, wycena zorganizowanych części przedsiębiorstw, wycena udziałów i akcji).

Oferujemy także wyceny wszystkich rodzajów aktywów niematerialnych, w szczególności wyceny marki, znaków towarowych, know-how, patentów i innych aktywów technologicznych, a także wyceny relacji z klientami (zob. Wycena marki i innych aktywów niematerialnychWycena znaków towarowych; Wycena wartości rynkowej rekompensat (opłat) restrukturyzacyjnych).

Wyceny te sporządzane są przez nas zarówno w związku z transakcjami biznesowymi naszych klientów (nabycie bądź zbycie przedsiębiorstwa, zorganizowanej części przedsiębiorstwa, udziałów, akcji, aktywów niematerialnych), jak również na potrzeby podatkowe (udokumentowanie wartości rynkowej transakcji) oraz dla celów sprawozdawczości finansowej, na potrzeby kodeksowe bądź w związku ze sporami wymagającymi opinii biegłych sądowych.

    Złożoność uwarunkowań, w jakich dokonywana jest wycena przedsiębiorstwa powoduje, iż nie można wskazać jednej, uniwersalnej metody wyznaczania wartości.

Wynika to przede wszystkim z różnic w ocenie elementów niematerialnych tworzących wartość przedsiębiorstwa, takich jak: reputacja firmy, siła jej marki, pozycja rynkowa, własność intelektualna itd.

Wybór metody wyceny wartości firmy, a przez to i wynik obliczeń, zależy od przyjętej konwencji oraz celów, jakim ma służyć wycena.

Dokonując oszacowania wartości firmy najczęściej wykorzystujemy metodę zdyskontowanych przepływów pieniężnych, metodę skorygowanych aktywów netto oraz metody porównawcze (mnożnikowe).

Wyceniając przedsiębiorstwa, w przypadku których nie ma zagrożeń dla kontynuacji działalności, zazwyczaj rekomendujemy, aby jedną z metod oszacowania wartości była metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF - Discounted Cash Flow). Metoda ta najlepiej uwzględnia zdolność firmy do generowania wolnych strumieni pieniężnych oraz niematerialne składniki majątkowe odnoszące się do reputacji (goodwill) przedsiębiorstwa, w tym: sprawność organizacyjną, jakość kadry zarządzającej, pozycję rynkową firmy, znaki towarowe itd.

Nasze wieloletnie doświadczenie i wiedza gwarantują optymalny dobór metody wyceny i określenie wiarygodnych parametrów modelu wyceny, w pełni odzwierciedlających preferencje naszych klientów i adekwatnych do celów jakim służy wycena firmy.

   Specjalizujemy się także w przeprowadzaniu wycen dla celów sprawozdawczości finansowej, dokonywanych zgodnie z wymogami i procedurami prawa bilansowego.

Wyceny te wykonywane są zazwyczaj dla potrzeb oszacowania wartości godziwej zgodnie z MSSF 13 Ustalanie wartości godziwej lub przeprowadzenia procedury alokacji ceny nabycia (MSSF 3 Połączenia jednostek) bądź też w ramach testów na trwałą utratę wartości zgodnie z MSR 36 Utrata wartości aktywów oraz Krajowym Standardem Rachunkowości Nr 4 Utrata wartości aktywów (zob. Wyceny dla celów sprawozdawczości finansowej (oszacowanie wartości godziwej, alokacja ceny nabycia)).

W wykazie tych procedur kluczowe znaczenie mają testy na utratę wartości aktywów.

Test na utratę wartości aktywów obejmuje wykonanie wszystkich analiz, badań oraz prognoz zmierzających do określenia wartości przyszłych korzyści ekonomicznych generowanych przez poszczególne aktywa (grupy aktywów), porównania ich z wartością wynikającą z ksiąg oraz określenia i rozliczenia ewentualnej utraty wartości (zob. Testy na trwałą utratę wartości aktywów).

    Kwalifikacje i wiedza naszych konsultantów oraz wieloletnie doświadczenie w tym obszarze, zapewniają profesjonalne i wiarygodne sporządzenie wszelkich wycen, przeprowadzenie procedur alokacji, wykonanie testów na trwałą utratę wartości aktywów oraz procedur aktualizacji.

Wymienione powyżej usługi świadczymy od roku 1992. Obsługiwaliśmy firmy z większości branż i sektorów gospodarki, działające w różnej skali, funkcjonujące w różnorodnych formach prawnych i strukturach organizacyjnych: spółki kapitałowe i spółki osobowe, spółdzielnie, przedsiębiorstwa państwowe i komunalne, jednoosobowe przedsiębiorstwa osób prowadzących indywidualnie działalność gospodarczą, zakłady budżetowe przekształcane w spółki kapitałowe itd.).

Wszystkie nasze wyceny wykonywane są przez doświadczonych analityków o najwyższych kwalifikacjach, mających dodatkowo status biegłych sądowych w danym obszarze specjalizacji.

Osobą odpowiedzialną za wykonanie opisanych powyżej usług doradczych jest pan Cezary Cisowski – Dyrektor Zarządu spółki Consultim Sp. z o.o., równocześnie biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Warszawie z zakresu wyceny przedsiębiorstw, wyceny znaków towarowych, zarządzania finansami, strategii rozwoju, oceny efektywności inwestycji.

Zawsze jesteśmy lojalni wobec klienta, gwarantujemy indywidualną, kompleksową i profesjonalną obsługę oraz pełną dyskrecję i poufne traktowanie wszelkich informacji.

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług.

Jeżeli macie Państwo pytania dotyczące naszej oferty, prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny (mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; tel. 22 436 15 80).