Strategie marketingowe - doradztwo marketingowe
Usługi doradcze obejmujące pomoc w opracowaniu strategii marketingowej kierowane są do tych firm, które w sposób świadomy i konsekwentny chcą budować swoją pozycję rynkową.
Kluczowe elementy strategii marketingowej to analiza sytuacji marketingowej oraz program strategicznych działań marketingowych.
Analiza marketingowa obejmuje:
- analizę otoczenia marketingowego (czynników politycznych, ekonomicznych, społecznych i technologicznych zgodnie ze standardami analizy PEST);
- analizę konkurencji;
- ocenę czynników i warunków działań marketingowych przedsiębiorstwa;
- analizę marketingowych zasobów przedsiębiorstwa (struktura oferty produktowej lub asortymentowej, ocena systemu sprzedaży i dystrybucji oraz sprawności systemu promocji, analiza poziomu cen i warunków płatności);
- diagnozę pozycji rynkowej i strategicznej przedsiębiorstwa (metodą TOWS/SWOT).
Na program strategicznych działań marketingowych składają się:
- weryfikacja i ocena misji przedsiębiorstwa;
- rekomendacje w odniesieniu do głównych założeń strategicznych – segmentacji rynku, wyboru docelowych segmentów rynku, pozycjonowania produktów;
- marketing – mix (strategia produktu, cen, dystrybucji, promocji, sprzedaży);
- określenie docelowej atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku i prognoza rozwoju rynku;
- plan marketingowy.
Integralną częścią naszej oferty jest także doradztwo na etapie wdrażania strategii marketingowej oraz monitorowanie osiąganych wyników i ewentualna modyfikacja założeń strategicznych w przypadku istotnej zmiany uwarunkowań zewnętrznych.